Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Feichten 2015 - 1.rész

2015-ben egy nagyon jó ajánlat miatt kerültünk ismét Tirolba,ezúttal a Kaunertal völgybe. A Kaunertal az Olasz határig vezet,sokáig Tirol egyik legelzártabb völgye volt. Jelképe a kőszáli kecske. Települései: Kaunerberg, Kauns, Kaunertal, Nufels, Platz, Unterhäuser,Feichten és Grasse. Mi Feichten faluban laktunk két héten keresztül. Remek szállásunk volt kilátással a völgyre. Talán az Alpokban eltöltött nyarak közül ez volt a legszebb. Az időjárásról elmondhatjuk hogy 2 héten keresztül sütött a nap. Sikerült az Alpok négy országát egy nyáron látni és most találkoztunk először mormotával.

Érkezés a Kaunertal völgybe

Feichten

Itt voltunk!

Kaunertal Gletscherstrasse (Kaunertal) Behajtás 2015-ben: 23 Ero/auto de van 30 Euro/auto 14 napos bérlet

Mi a 14 naposat vásároltuk meg ugyanis többször mentünk vissza. 1 nap alatt lehetetlen lett volna mindent megnézni. Van egy speciális térkép amin számozva vannak a látnivalók végig az út mentén. (30 látnivaló) Az út Feichtenből indul: 26 km, 29 kanyar. A panoráma út 2750 m magasba vezet a Weissespitze (3532 m) gleccserének aljához. Parkolókat sűrűn találunk,ahonnan túrautak is indulnak kis tavakhoz. Mi az egyik ilyen túra alkalmával találkoztunk a mormotákkal. Az egyik legszebb látnivaló a Gepatsch Stausee. Az út végén 2750 méteren van egy étterem,egy kis szuvenír bolt és természetesen egy játszótér is a gyerekeknek. Innen indul a Karlesjoch felvonó ami 3108 méter magasba visz fel. A hegyen található Ausztria és Olaszország határa. Egyik lábunkkal Ausztriában,a másikkal Olaszországban állhatunk.

Gepatsch Stausee

Kaunertal Gletscherstrasse

Weissee

Karlesjochbahn

Ausztria és Olaszország határa a Karlesjoch-on (3108m)

Kaunertal

Kaunertal (találkozás a mormotával)

Zammer Lochputz (Zams) Belépő 2015-ben: 4 Euro/fő - gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Zammer Lochputz Tirol misztikus szurdoka. A belépésnél védősisakot kell felvenni amelyet ingyenesen adnak.A szurdokon áthaladva nagyon szép természeti élményben volt részünk. Hidakon és barlangokon keresztül,vízesések mellett sétálhatunk. Túra idő kb.1 óra.

Zammer Lochputz

Holzgau - függőhíd a Bschlaber Landesstrassén keresztül (Lechtaler Alpok) ingyenes

A Bschlaber strasse(Hahntennjoch) Imst után kezdődik és áthalad a Lechtaler Alpokon keresztül. A festői út 29 km hosszú,legmagasabb pontja 1894 méter. Télen zárva! Nagy élmény volt kocsikázni ezen az úton is. Holzgauba érve több parkoló is van ahol az autónkat hagyhatjuk. A függőhíd túraúton kb.30 perc alatt érhető el. Babakocsi tolható. A hídat 2012-ben adták át,200 méter hosszú és 110 méter magasan van kifeszítve.

Bschlaber (Hahntennjoch) strasse

Holzgau függőhíd

Verpeilhütte és a kilátó (Feichten) ingyenes

A szállásunkkal szemben volt egy kilátó amit már sokszor nézegettünk hogy fel fogunk menni. Egy szép napos délelőtt neki is indultunk a túrának. Az út jól járható néhol kavicsos. Babakocsisok és kerekesszékesek is használhatják. Kb. 1 óra alatt értünk fel a gyerekekkel kényelmes tempóban a kilátóhoz. Nagyon szép kilátás volt a Kaunertal völgyre és a falura. Egy kis pihenés után indultunk is tovább a Verpeilhüttéhez. Ez már egy kicsit nehezebbnek ígérkezett. Ugyanis Feichten 1273 méter magasan volt a hütte pedig 2025 méteren található. Persze a kilátóig legyűrtünk már igen sokat de a neheze még hátra volt. Már dél volt amikor egy másik kilátóhoz értünk itt is egy kis pihenés és fotózás következett. Nagyon szép túraúton bocik között haladtunk tovább. A kislányunk 6 éves volt ezen a túrán és ő már végig gyalogolta a 750 méter szintemelkedést. A kisebbik gyerkőcöt még a háti hordozóban húztuk. Végül is 1 óra 10 perc alatt értük el a hüttét,így utólag nem is volt vészes. A hütténél gyönyörű táj fogadott bennünket,akár a mesében lettünk volna. Játszottunk a patakban a gyerekekkel és pihentünk a virágok között. Késő délután értünk vissza a szállásra. Nagyon szép nap volt!