Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Werfenweng 2012 - 1.rész

Karintiához hasonlóan Salzburgerlandot is egy kártya segítségével fedeztük fel.

Salzburg tartomány aktív pihenésre, élményteli nyaralásra vár. A Salzburg tartomány kártyával a legszebb látnivalókhoz, a legérdekesebb kirándulóhelyekhez juthatunk el nap mint nap. Egyetlen kiadásunk a kártya megváltása. Hegyi felvonókon juthatunk fel az alpesi túraterepekre, strandokon és tavakban fürödhetünk, múzeumokat látogathatunk végig, minigolfozhatunk. 190 látnivaló és kirándulóhely tartozik a kártya körébe, a tartomány minden régiójában meg fogjuk hát találni a nekünk megfelelő ajánlatokat.

Salzburg kártya is tartozik az ajánlatba, ne hagyjuk hát elveszni.

Salzburg, a világ egyik legszebb városa, egy napra a miénk:
Amíg csak kártyánk érvénye (6 vagy 12 napig) megvan a lehetőségünk, hogy 24 órán át ingyen lépjünk be a híres Mozart-város kínálta nevezetességekhez és látnivalókhoz.
Tőlünk függ a döntés, melyik napot választjuk!

A Salzburgerland kártya Május 1-től október 26-ig érvényes.

Ára:

6 napos kártya     46 euró   (gyerek 23 euró)

12 napos kártya    55 euró  (gyerek 27,50 euró)

6 év alatti gyerekeknek ingyenes

a harmadik gyerektől (egy családon belül és 6-tól 15 éves korig) a Salzburg tartomány kártya ingyenes (akkor is, ha csak egy felnőtt van a családban).

további információ: www.salzburgerlandcard.com

2012 júliusában 12 napig használtuk a Salzburgerland kártyát és 1 napon keresztül ingyen látogattuk vele Salzburg városát is.

Nagyon megéri hiszen egy 24 órás Salzburg kártya ára 25 euró. (csak Salzburgban használható)

A szállásunk a Tennen hegyység lábánál, Werfenwengben volt. Werfenweng jó helyen (7 km-re az autópályától), Salzburg tartomány közepén fekszik, minden fontosabb látnivaló könnyen elérhető volt. És ezen a nyáron már négyen utaztunk az Alpokba.

Werfenweng

Itt voltunk!

Gipfelbahn Fulseck (Dorfgastein,Bergbahnstrasse 46.)   kártyával ingyenes

A felvonó vitt 2033 méter magasra. Gyönyörű kilátás Grossglocknerre, Grossarltalra. Gyerekeknek van csúszda.

Mi lesétáltunk a Spiegelseehez (kb 30 perc) onnan tovább a felvonó középső állomásáig, Reiterhütte 1470 méter (kb 45 perc). Itt felszálltunk a felvonóra de lehet menni gyalogosan is le a parkolóhoz. Jól kiépített túraút, babakocsi is tolható.

Spiegelsee (Gipfelsee)

Schlossalmbahn (Bad Hofgastein) kártyával ingyenes

A menet 2 szakaszból áll. Az első szakaszon egy siklóval megyünk 1302 méterre majd ott át kell szállni a felvonóra ami visz 2050 méterre. Itt van gyerekeknek játszótér. Több irányba indul túraút. A séta közben a sziklákban fel lehet fedezni állat formákat.

Schlossalsee-hez kb.15 perc az út, babakocsi is tolható.

Schlossalmsee

Grafenbergbahn (Wagrain,Markt 59.)  kártyával ingyenes

A felvonó visz 1713 méter magasra. Gyönyörű panoráma minden irányba és persze túrautak. Gyerekeknek nagyon szuper játszótér, kis tó, felette függőhíd. Nekünk az összes közül ez  tetszett a legjobban, a kislányunkat alig bírtuk rávenni hogy "most már menjünk".

Wagrain

Gondelbahn Alpendorf (St.Johann,Alpendorf 2.)  kártyával ingyenes

Az Alpendorf üdülőparadicsom kb. 3 km-re fekszik St. Johann központjától. Az Alpendorf felvonóval a Gernkogelre utazhatunk fel (1.767 m), itt találjuk a Geisterberg/Szellemek hegye "gyerekparadicsomot". A hegyállomásától szellemvonat visz tovább! (kb 20 percenként jön a vonat de lehet gyalog is tovább menni). Kirándulhatunk a víz, a levegő, a föld és a tűz szellemével, utunk során játszóterekkel, szellemfaluval, szellemtóval, szellemkastéllyal is találkozunk. Játszótér az alsó és a felső állomásnál is van.

Alpendorf

Zwölferhorn seilbahn  (St.Gilgen,Konrad lesiak platz 3.)  kártyával ingyenes

Ezen a napon Salzkammergutt felfedezésére indultunk. St.Gilgen egy kis város a Wolfgangsee partján.

A felvonó visz 1476 méter magasra kb 15 perc alatt, áthalad az úttest és a házak felett is. Aki fél a magasságtól az ne itt ülljön először felvonóra (középső szakasz igen magasan fut,nagy a mélység). Kilátás gyönyörű a Wolfgangsee-re és Salzkammergut-ra.

Túraút indul több irányba is.

St.Gilgen

Hochalmbahn Rauris  (Rauris,liftweg 2.)  kártyával ingyenes

Rauris-völgy a Hohe Tauern Nemzeti Park területén fekszik, ezért a teljesen érintetlen természetben szabadon szaladgáló mormotákkal is találkozhatunk. A völgyet gyakran nevezik az Alpok arany völgyének vagy a Hohe Tauern Nemzeti Park ékkövének. Igazából ez inkább gyerekeknek élmény, mert túl sok aranyat nem lehet találni. Több mint 295 km kiválóan jelzett túraútvonallal a Rauris völgy egyike a legélménydúsabb kirándulóhelyeknek.

Felvonó visz 1750 méter magasra, innen gyalog mehetünk le az aranymosóhoz (babakocsival is járható). A kilátás nagyon szép.

Rauris

Grosseckbahn Mautendorf  (Mautendorf,Nr.416.)  kártyával ingyenes

Felvonó visz 1960 méter magasra majd onnan gyalogosan lefelé a hegyi tóig, jól kiépített úton (babakocsi is tolható) nincs messze kb 20 perc kényelmesen. Játszótér alsó és felső állomásnál is van.

Mautendorf Lungau üdülőövezetben található. Sok szállásadó Lungauban garanciát vállal a napsütésre. Mi ezt ki akartuk próbálni ezért Werfenwengből egy nagyon felhős napon indultunk oda (Lungauba) és ahogy közeledtünk Mautendorf felé egyre szebb napsütéses idő volt. A nap nagy részét ott töltöttük. Werfenwengbe visszatérve még mindig nagyon borult volt az ég.

Lungau

Seschs-Sessel Bahn Starjet 1 és Starjet 2  (Flachau,Hauptstrasse 159.)   kártyával ingyenes

A  felvonó két lépésben visz fel (át kell szállni) 909 méterről 1670 m, majd 1.830 méter fölé. A kilátás nagyon szép minden irányba. Túrázhatunk a szomszéd hegyekre, vagy lejöhetünk gyalog is teljesen (2 és fél óra), vagy csak a köztes megállóig (másfél óra). Szép időben végig csodálatos a panoráma lefelé.

Flachau

Rossbrand  (Radstadt)

A Rossbrand Radstadt hegye: 1770 méter. Radstadtból indul ide túraút (461 és 462 számú túraútak) 800 méter szintkülönbséget kell leküzdeni. Azonban vezet ide egy panorámaút is ez a Rossbrandstrasse, ez is Radstadtból indul, mi most ezt választottuk és hamar meg is találtuk. Az út végén van egy parkoló, onnan még gyalogosan kb 15 perc a csúcsig, ami kényelmesen elérhető. Gyönyörű kilátás mintegy 150 csúcsra. Északon a Dachstein délen a Radstadter Tauern. Felfrissülni a Radstadter hüttében lehet.

Panoráma út ingyenes, kártya sem kell hozzá.

Rossbrand (háttérben a Dachstein)

Gasteiner Alpenstrasse  (Böckstein)

A festői út hossza 4,2 km, ami alagutakon vezet keresztül egészen a fennsík szívébe, a Hohe Tauern nemzeti parkban.

Az út végén egy parkolóhoz érünk, innen gyalog indulhatunk tovább és körbe sétálhatjuk a völgyet, fantasztikus panoráma tárul elénk.

A panorámaút fizetős: Személyenként az autóban 5 Euró, gyerekeknek 10 éves korig ingyenes.(kártya nem érvényes)