Alpesi nyár

MENÜ

Gaschurn 2016 - 2.rész

Seealpsee

A festői szépségű tó 1141 méter tengerszint feletti magasságban található. A parkolótól (Wasserauren,hotel alpenrose) kb.1 óra sétával egy  meredek aszfaltozott úton érhető el. Babakocsi is tolható. A tónál két hegyi fogadó található,gyerekeknek kis játszótér. Mi egy vasárnapon voltunk itt,nagyon sokan voltak,parkolót is alig találtunk. Egyébként innen indul a felvonó az Ebenalp-ra. Innen tovább autóztunk a közeli Leuenfall vízeséshez. A vízesés a parkolótól (Waldgasthaus Lehmen) kb.45 perc gyalogosan,jól kiépített úton. A nap végén még a Thur vízesést néztük meg,ez Unterwassernél található. A parkolótól kényelmesen kb 30 perc sétával elérhető.

Túra út Seealpsee

Leuenfall

Leuenfall vízesés

Thur vízesés

Walsertal - Seewaldsee (Seewaldsee kisvonat: 8 Euro/felnőtt – 6 Euro/ gyerek) oda-vissza,óránként közlekedik

A Walsertal völgyben található Fortanella telüpüléstől gyalogosan kb 30 perc sétára 1200 méter magasan van a tó. Aki nem akar gyalogolni az mehet a kis vonattal is. Mi a vonatot választottuk,ugyanis fürödni mentünk, nehéz volt a csomagunk és a gyerekek is vonatozni szerettek volna. Mivel a vízállás alacsony a tó ezen a magasságon kivételesen kedvező hőmérsékletű a nyári hónapokban (nekünk hideg volt). A tónál csodálatos a táj,játszótér és grillező is van.

Walsertal völgy

Seewaldsee

Lünersee (Lünerseebahn: 11,80 Euro/fő)

Ez az egyik legnagyobb tó Vorarlbergben,a Brandnertal völgy végén található.

A Lünerseebahn felvonóval mentünk fel a hegyi tóhoz, a Lünersee-hez (1.970 m). Gyönyörű hegyi környezetben kb.2 óra alatt kerültük meg a tavat (6,5 km). Ha szerencsénk van, láthatunk mormotákat, kőszáli kecskéket. A felvonó völgyállomásán sziklamászási lehetőség. A hegyállomáson található a Douglass Hütte és egy kis játszótér.

Brandnertal

Lünersee

Wiegensee

A Wiegensee egy hegyi tó 1920 méter tengerszint feletti magasságban, Gaschurn közelében. A tó csak gyalogosan közelíthető meg. Partenen felől is elérhető de mi a Stausee Kops (parkolót) választottuk kiindulási pontnak. Innen kb. 6 km-re, úgy 2óra gyaloglásra volt. Jól kiépített aszfaltozott,információs táblákkal ellátott úton kezdtünk haladni azonban a végén egy 2 km hegyi terepen (kövek,sziklák,szakadék) is meneteltünk,tehát babakocsi végig nem tolható. Szép kilátás volt a Silvretta panoráma útra és a Stausee Kops-ra. Már majdnem elértük a Wiegensee-t amikor egy mocsaras részhez értünk. Itt azt hittük hogy a tó ki van száradva,voltak akik vissza is fordultak innen. Mi azonban úgy döntöttünk hogy ha már idáig eljöttünk akkor még egy kicsit tovább megyünk. És megérte,ugyanis már csak 10 percre volt ez a vadregényes kis hegyi tó. Visszafelé szerettük volna elmondani azoknak akik hamar feladták de már sajnos nem értük utol őket.