Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Túra Hochkönig 2011

2011. július 8-án reggel Mühldorfban (ahol a szállásunk volt) csak kissé volt felhős az ég és a nap is előbújt néha. Korán keltünk ma ugyanis Mallnitzba kell lennünk 6:20-ra mert akkor indul a vonatunk Böcksteinbe. 25km-re van Mallnitz de onnan csak vonattal (Tauernschleuse) lehet tovább menni, ez a vonat az autónkat is elszállítja. Beszállítás indulás előtt 15 perccel (korlátozott hely!). A retúrjegy 30 euro volt (csak oda felé 17 Euro). Lehet csak oda is de akkor visszafelé Lungaun keresztül kell jönni az A10-en vagy a B99-en és az hosszabb. Böcksteinben szálltunk le a vonatról és haladtunk tovább Bad Hofgastein majd Dienten felé. Itt már láttuk hogy minden felhőben van és a Hochkönig sem mutatja magát. Elég hűvös is van (14 fok), Mühldorfban még 19 fok volt. Mühlbachba érve balra kell fordulni az L246sz. útra (Mandlwandstrasse) amin fel lehet menni egészen az Arthurhausig (1500m). Az Arthurhausnál tanakodtunk  hogyan tovább ugyanis az eső is elkezdett esni. Kérdeztük a nagy német tudásunkkal a helyiektől hogy felszállnak-e a felhők de mutatták ez erre felé teljesen kiszámíthatatlan. Egy jó fél óra után úgy döntöttünk hogy elindulunk. Meleg ruha, esőkabát kellett. Az Arthurhaustól több mint 150km jelzett túraút indul. Mi a 436 sz. úton mentünk Riedingalm irányába egészen a Vier Hüttenig. Kb.1,5-2 óra kell idáig. Az út néhol sima de több a kavicsos és a sziklás rész, erdőn keresztül is vezet és van egy erős emelkedő is a végén. Sok tehén és ló volt a legelőkön. Babakocsi nem tolható, gyereket csak hátihordozóval! Már lassan dél volt amikor elkezdtek a felhők felszállni. A Vier hüttennél már kezd a Hochkönig is előbukkanni a felhőkből. Nagy szerencsénk volt ugyanis visszafelé már teljesen tiszta, napos idő lett. Látszott a csúcs és gyönyörű volt a kilátás minden irányba. Végül is egy szép nap volt, a Hochkönig a szívünk csücske lett, elhatároztuk hogy 2012-ben visszatérünk. És vissza is tértünk!

Tauernschleuse

Az érkezés felhősre sikerült

A felhők már fellfelé szállnak