Alpesi nyár

MENÜ

Werfenweng 2012 - 2.rész

Vier-Sessel bahn Grossberg  (Filzmoos,Neuberg 93.)  kártyával ingyenes

Felvonó visz 1380 méter magasra a Kleinbergalm-ig. Gyönyörű kilátás nyílik a Dachstein-re! Több irányba indul túraút, mi a Schwarze Lacke felé vettük az irányt, nincs messze kb 20 perc. Felvonózás után autóval egy fizetős úton (4 euró) mentünk tovább egészen az Almsee-nél található parkolóig. Itt nagyon sok ember volt a hüttében, gyerekeknek van játszótér. A parkolótól kb 15 perc séta a tóig. A táj festői volt.

Filzmoos

Kabinenbahn Karbachalm  (Mühlbach am Hochkönig)  kártyával ingyenes

A felvonó a Schneeberg túraterületre visz fel. Túraútra nem indultunk mert tavaly már jártunk a Hochkönignél, igaz akkor egy másik területen. Most a "felemelkedés" után gyönyörködtünk a tájban.

Hochkönig

Ikarus 8er kabinenbahn  (Werfenweng,Weng 149.)  kártyával ingyenes

A felvonó visz 1850 méter magasságba a Bischlinghöhe-re. Lélegzetelállító 360 fokos panoráma kb 40 csúcsot lehet látni, pl.Grossglockner, Grossvenediger. Gyerekeknek van játszótér. Túraút több irányban indul és olyan is van amin babakocsi is tolható. Gyönyörű a kilátás Werfenwengre. Amikor itt jártunk éppen siklóernyős találkozó volt. Werfenweng régóta híres siklóernyős központ, egész Salzburg tartomány egyik kedvenc felszállóhelye található a csúcs közelében.

Werfenweng

Gamskogelbahn Zauchensee  (Altenmarkt,Palfen 140.)  kártyával ingyenes

Felvonó visz 1884 méter magasra,ahol több túraút is indul. A kilátás nagyon szép a Zauchenseere.

Zauchensee

Hornbach Russbach  (Russbach, Schattau 90.)  kártyával ingyenes

Felvonó visz 1410 méter magasságba (Seehöhe) onnan kis vonattal (traktor húzza) lehet tovább menni. Russbach hegye nagyon szerencsés fekvésű, a tetejéről szinte az összes nagyobb hegy látható. A hegyen van egy virágültetvény az Alpok szinte minden virágával, és egy több részből álló játszótér. A környező hegyek kényelmesen elérhetőek (Annaberg), és van egy kis vasút is. Lefele jöhetünk gyalog is 2 órás sétával. Mi felvonóval jöttünk lefelé is és sajnos volt egy nagyon rossz élményünk. Nem sokkal az indulás után még igen magasan a kabin hirtelen megállt és elkezdett erősen hintázni előre hátra (nem oldalra). Kis idő múlva újra elindultunk, de megint megállították a felvonót (nem tudtuk hogy mi lehet a gond hiszen a szél sem fújt). Amikor már a hintázás abba maradt akkor hirtelen megindult nagy sebességgel lefelé, ami szintén nem jellemző a felvonókra. Annyira megijedtünk hogy azon a napon lefújtuk a Gosau felvonózást. (Talán nem kellett volna még itthon indulás előtt elolvasni a felvonó baleseteket)

Russbach

Mautstrasse Kolm Saigurn  (Rauris, Kolmstrasse 10.)  kártyával ingyenes

A Kolm Mautstrasse úton keresztül haladunk Európa egyik legszebb völgye felé. A parkolótól kb 30 perces sétával elérhető a  völgyzáró. Odaérve csodálatos érintetlen természet tárul elénk, 3000 méteres hegyek és dübörgő vízesések.

Kolm Saigurn

Postalmstrasse  (Abtenau)  kártyával ingyenes

Voglau -t és Weißenbach -ot összekötő Panoráma út, amely átvezet a Ausztria egyik legnagyobb összefüggő alpesi területén a Postalmon. Az útról egyedül álló kilátás nyillik az Abtenauer medencére.

Postalmstrasse

Golling vízesés  (Golling,Wasserfallstrasse 23.)  kártyával ingyenes

A parkolótól kb 10 perc séta és már előttünk is a vízesés.

Golling vízesés

Liechtenstein szurdok  (St.Johann)  kártyával ingyenes

A Liechtensteinklamm nemcsak egyike a legszebb szurdokoknak, de egyike a legmélyebb vadvíz formálta szakadékoknak az Alpokban. (300m mély) A séta kb 30 percig tart a két meredek, egymáshoz egyre közeledő sziklafal között, jól kiépített hidakon és lépcsőkön. A szurdok végén csodálatos zuhatag tárul elénk. Vissza ugyanazon az úton kell menni, így újra megcsodálhatjuk.

A nagy érdeklődés miatt több számozott parkoló is van az út mentén de a parkolók távolodnak a szurdoktól. Mi délelőtt 9-kor érkeztünk a szurdokhoz, már sokan voltak de sikerült a legközelebbi parkolóban helyet kapni.

Liechtenstein szurdok

Loser panoramastrasse  (Altaussee)

Az út 9 km hosszú, 850 m magasról indúl és 1600 m magasba visz az 1838 m magas Loser csúcs közelébe. A hegyállomástól több irányba indulhatunk túrázni. Gyönyörű kilátás Salzkammergutra.

Az út fizetős: 15 Euró/autó (kártya nem érvényes)

Loser panoramastrasse

A 12 nap alatt a Salzburgerland kártyával voltunk még pl. a Werfeni várban ingyenesen, használtuk Salzburgban a várban és az állatkertben is. Rengeteg gyönyörű látnivalót nyújt ez a kártya, mindent persze lehetetlen lett volna látni 12 nap alatt. Mi tervezzük hogy egyszer még visszatérünk Salzburgerlandba hiszen nagyon szép és van egy része amit még látni szeretnénk, és ez a rész a Kaprun, Zell am See, Mittersill, Hollersbach vagyis a Pinzgau régió.