Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Fulpmes 2013 - 2.rész

Rosshütte Bergbahnen (Seefeld in tirol,Talstation 419.)

Fulpmestől 42 km-re van ez nagyon szép fekvésű kisváros,téli olimpia helyszíne is volt. Aki erre jár annak érdemes megállni az olimpiai emlékműnél a Wildsee partján. Mi is ott kezdtünk,nagyon jó képeket lehet ott készíteni. Gyerekeknek van játszótér,ahol össze is futottunk egy Magyar lánnyal aki bébiszitterként dolgozott Seefeldben. A Wildsee-től indultunk a Rosshüttéhez. A völgyállomás 1230 méter,innen indul a kis vonat 1750 méterre. A jegyek kaphatóak több változatban. Csak a Rosshüttéig 16,50 euro 1 felnőtt jegy. Gyerekeknek 6 éves korig ingyenes. Indul azonban a Rosshüttétől két felvonó is. Az egyik a Seefelder Jochra 2064 méter a másik pedig a Harmelekopfra 2045 méter. Egy 19,50 euroba kerülő jegy tartalmazott 1 felvonózást is a kettő közül.A Rosshütténél egy nagyon komoly játszótér van a gyerekeknek. Nem is lehetett őket onnan elcsalogatni. Így hát egyedül indultam el a Kaltwassersee-hez. Gyalogosan kb.20 perc alatt érhető el a tó,útközben gyönyörű kilátás Seefeldre. Az idő nagyon szép volt,minden adott volt a jó képekhez. Egy egész napot el lehet itt tölteni.

Seefeld wildsee

Ehrwalder Almbahn (Ehrwald,Doktor-Ludwig-Ganghofer strasse 66.)

Ehrwald már egy kicsit messzebb volt Fulpmestől (90 km) de nagyon el akartunk ide jönni hiszen 2011 óta terveztük hogy megnézzük a Zugspitzét. Persze utólag jöttünk rá hogy Ehrwaldot nem lehet felfedezni 1 nap alatt,ide legalább 1 hétre kellene eljönni. Rengeteg a látnivaló,nem is tudtuk hogy mit hagyjunk ki a programból.Első állomásunk az Ehrwalder almbahn völgyállomás volt. Felvonóval felmentünk 1506 méter magasságba. Itt volt egy étterem. Gyalogosan 10 perc alatt értük el az Ehrwalder almsee-t. Nagyon szép kis tó háttérben a Zugspitze.

További túra utak: Pestkapelle 20 perc,Igelsee 30 prec,Seebensee 2 óra,Brandjoch 2 óra,Zugspitze 6 óra. Túránk végeztével elmentünk még a Zugspitzbahn állomásához is ahol a gyerekek még játszottak a játszótéren. Délután volt amikor indultunk a golfclubhoz ami a Lermoos felé vezető út mentén található. Ennyi fért bele egy napba,nagyon szép volt. Talán még visszatérünk egyszer Ehrwaldba!?

Ehrwalder Almsee háttérben a Zugspitze

Laponesalm (Gschnitz)

30 km-re Fulpmestől volt a következő túránk induló állomása Gschnitz. Autóval lehet menni egészen a völgyzáróig Gschnitztalon keresztül,gyönyörű hegyi úton. A parkolótól gyalogosan 1 óra alatt kényelmesen elérhető a Laponesalm. Kb 3 km. Babakocsi tolható. Szintkülömbség 220 méter. Étterem és kis játszótér is van. Remek fotózási lehetőség!

Laponesalm

Oberbergtal (Neustift)

A Stubai völgyben található ez a gyönyörű völgy. Neustiftnél kell elfordulni jobbra ha Fulpmesből megyünk. Először Stöcklenalm majd az Oberissalm következik. Autóval lehet menni egészen a Oberisshüttéig. Onnan indul túraút a Franz-Senn hüttéig 2149 méter. A táj mesés,szinte percenként álltunk meg fotózni. A két alatt háromszor tértünk ide vissza.

Oberbergtal

Kemater alm (Grinzens)

Fulpmestől 35 km-re Grinzens-nél kell lefordulni. Fizetős úton 3 euro/nap érhető el. A Kemater alm található 1646 méter tengerszint feletti magasságban. A nyári hónapokban több száz szarvasmarha legelészik a buja,zöld legelőkön. Szép kilátás a Kallkögelre,bár mi pont felhőben érkeztünk ide de így is szép volt.Túraútak: Salfains,Grieskogel,Adolf Picler hütte,Schaflegerkogel. Mi ma nem túráztunk hiszen nem ez volt erre a napra a kitűzött cél.

Kemater alm

Grawa vízesés (Grawa alm)

Ha Fulpmesből megyünk a Stubai gleccserhez akkor az út mentén (183.számú út) két vízesést is találunk,nem messze Mutterbergtől. Az egyik a Mischbach vízesés. Már a parkolótól látható és 10 perc gyaloglás után ott álltunk előtte,ez egy kisebb vízesés. A másik a Grawa vízesés. Ez a keleti Alpok legnagyobb vízesése. 180 méter magas és 85 méter széles. Parkolás Grawa alm,kb.20 perc séta és ott dübörgött előttünk a zuhatag. Nagyon vadregényes volt már maga a Grawa alm is.

Mischbach vízesés

Grawa vízesés

2013-ban 16 napig jártuk Tirol gyönyörű tájait és élveztük a Tiroli vendégszeretetet. Karintia és Salzburgerland után mi azt mondtuk hogy nekünk ez tetszett a legjobban és Tirolon belül is főként a Südtiroli rész,ami még mindig visszacsábít. Reméljük még visszatérhetünk egyszer.