Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Niedernsill 2014 - 3.rész

Hochkeil (Mühlbach am Hochkönig)

A Bad Gasteini Stubnerkogel után igyekeznünk kellett hiszen várt ránk egy túra a kedvenc hegyünknél a Hochkönignél. Fontos  volt számunkra ez a túra hiszen 2011-ben kimaradt a tervből. Akkor a  Riedingalm felé a 436.sz úton túráztunk. Most  a Hochköniggel szemben lévő hegyet a Hochkeilt tűztük ki célul. A túra kiinduló pontja most is az Arthurhaus. Az Arthurhaus 1500 méter magasságban található, autóval is fel lehet idáig jönni. A parkolásért pár eurót kell fizetni. A nap ragyogóan sütött,felhő szinte nem is volt az égen. A turista térkép szerint a 84.sz úton kell majd menni. A parkolónál is ezt mutatta a tábla "Hochkeil 84". Kényelmes tempóban, kiválóan kiépített turistaúton mentünk felfelé. Az út sima később kavicsos. Erdőn keresztül majd nagy tisztásokon haladtunk egyre feljebb. A gyerekek is egyedül cammogtak nem volt nehéz menni, majd később háti hordozóban húztuk őket. Kb.egy óra gyaloglás után értük el a csúcsot. Az út kicsivel több mint 3 km volt. A szintemelkedés 280 méter. A Hochkeil 1782 méter magas. Fantasztikus körpanoráma tárult elénk. Egyik irányban maga a Hochkönig távolabb a Tennengebirge és a Dachstein,a másik irányban pedig a Hohe Tauern mutatta magát a Grossglocknerrel. Egy kis pihenés és uzsonna következett majd vissza sétáltunk a parkolóhoz. Dientenen keresztül mentünk a szállásunkra Niedernsill-be,a 164.sz festői úton. Zell am See-be érve még felmentünk Thumersbachnál a Mitterberghof Jausenstation-hoz. Ez egy 1200 méter magasságban található ,családi kézben lévő kis szálloda. Egy kis panoráma úton lehet ide eljutni. (az úthasználatért nem kell fizetni) Festői kilátás nyílik innen Zell am See-re és a tóra.

Hochkönig - 84.sz túraút

Hochkeil 1782 m.

Távolban a Tennengebirge és a Dachstein

Hochkönig

Dienten am Hochkönig

Maria Alm

Zell am See

Bergbahn Pillersee (St.Ulrich am Pillersee,Buchenstein 13.) - Belépő 2014-ben: 11 Euro/fő gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Bergbahn Pillersee egy négyüléses libegő,a Buchensteinwandra 1456 m magasra visz fel. A hegytetőn hegyi tavat,alpesi virágokat bemutató tanösvényt és egy játszóteret is találunk. Ezenkívül itt van a világ legnagyobb hegycsúcs keresztje,ami kilátóként szolgál. 2014-ben állították fel. A Buchensteinwand-ról szép kilátás nyílik a környező hegyekre és a Pillersee-re. A gyerekek játszottak a játszótéren mi pedig a panorámában gyönyörködtünk. Majd úgy döntöttünk hogy visszafelé gyalogosan megyünk le a hegyről. El is indultunk de hamarosan kiderült hogy hosszú lesz az út,ezért útközben lestoppoltunk egy helybéli autóst aki a hegyről tartott lefelé. Ő vitt vissza a parkolóhoz. Persze gyalogosan is leértünk volna de a két gyerkőc már nagyon fáradt volt ezen a késő délutánon. A felvonó pedig 16:00-kor bezárt.

Pillersee Bergbahn

Pillerseetal

Buchensteinwand

Lindlingalm (Saalbach - Hinterglemm)

A Saalbach Hinterglemm régió nagyon sok üdülési élményt kínál,vidám szórakozást a gyerekeknek, csodás természeti környezetet, vízi kalandokat, változatos kulturális és sportprogramokat. 450 km jelzett túraútvonal várja a hegyek szerelmeseit. Négy felvonó szállítja a túrázókat a magasba, közvetlenül a számtalan kijelölt túraútvonal kiindulópontjához. Mi most Hinterglemm végén a völgyzárónál található szabadidő parkhoz a Lindlingalm-hoz mentünk el. Szép hegyi úton (Glemmtal) kocsikáztunk végig a völgyön. Már útközben is sok helyen megálltunk fotózkodni. A völgy végén egy parkoló található. Innen a Lindlingalm még kb.2km . Gyalogosan is lehet indulni de aki nem akar gyalogolni az a sétavonatot is választhatja. Ez a vonat a Talschlusszug (traktor húzza). Mi a vonatot választottuk. 6 Euro volt egy jegy/felnőtt oda-vissza,gyerekeknek 6 éves korig ingyenes. A Lindlingalm-nál található fapark,meseerdő,vízijátszótér és egy erdei kötélpálya is. Ezenkívül itt van az Alpok leghosszabb gyalogos függőhídja,200 méter hosszú és 40 méter magas. A hídon való átkelésért külö fizetni kell. Egy hütte is volt a hídnál ahol több magyar is dolgozott. A Saalbach-Hinterglemm völgyre egy nap nagyon kevés,ide akár egy hétre is érdemes lenne eljönni.