Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Feichten 2015 – 2.rész

Bernina-hágó (Svájc) ingyenes

Most először jártunk Svájcban s annak is talán a legszebb részén. Ugyanis ha a Svájciakat arról kérdezik hogy melyik az országuk legszebb része,akkor sokan ezt a keleti vidéket említik,érintetlen szépsége és gyér lakossága miatt. Ami pedig az alpesi üdülőhelyeket illeti,bizony kevés rivalizálhat St.Moritz-al. A Bernina-hágó egy 2328 méter magas alpesi hágó a svájci Graubünden kanton területén. Fontos közlekedési útvonal: itt halad át a 29. sz. főközlekedési út, valamint a közvetlen közelében a Bernina-vasút. Természetesen St.Moritzba mi is betértünk egy fotózásra,majd mentünk tovább a hágó felé. A Bernina express szinte folyamatosan velünk haladt,mellettünk pedig 4000 méter magas hófödte csúcsok. A látvány páratlan volt.

St.Moritz

Bernina-hágó felé a 29.sz út mentén

Bernina-hágó

Bernina-hágó

 

Stelvio-hágó (Olaszország) ingyenes

Svájcból egyenesen haladtunk tovább a Stelvio-hágó felé hiszen a közelében voltunk és ezen az úton tértünk majd vissza Ausztriába. A Stelvio-hágó (olaszul Passo dello Stelvio, németül Stilfser Joch) Bormio és Trafoi között fekszik az SS38-as úton. Legmagasabb pontja 2758 m, a Keleti-Alpok legmagasabb, Európa második legmagasabb hágója, ami autóval járható. 49 km hosszú,átlagos emelkedése 7,4%, ami sokkal ijesztőbbé válik, ha tudjuk, hogy az USA szabványa szerint a főutak emelkedése maximum 6%, a német autópályák emelkedése maximum 4%-os lehet. Híres északkeleti szakasza 48 számozott hajtűkanyarral emelkedik a hágóig, amelyek közül több igazi kihívást jelent. Ha az Olasz Alpokból indulunk, a szakasz Bormioban kezdődik 1215m magasban. Hajtűkanyarokkal tagolt hegyi szerpentin vezet fel a 2758m magasan fekvő Stelvio hágóra Innen északkeletre visz az út tovább, több mint 1800m-t süllyedve, a 916m magasan található Prato allo Stelvioba. Ötven kilométer alatt 3200 méter szintkülönbség, megszámlálhatatlan mennyiségű kanyar, sebességváltás, gázadás, és fékezés. Az utat Fernec császár parancsára kezdték el építeni 1820-ban. Az utat mindössze öt év alatt építette meg 2000 munkás A hadmérnökök kiváló munkát végeztek, az út vonalvezetése azóta gyakorlatilag semmit sem változott.  A csúcson található étterem és rengeteg szuvenír bolt. A kilátás minden irányba nagyon szép volt!

Bormio felől felfelé

Stelvio-hágó

Stelvio-hágó

Stelvio-hágó

Stelvio-hágó

Trafoi felé

 

Ötztaler gletscherstrasse (Ötztal völgy) Behajtás 2015-ben: 18 euró/4 személy, 22 euró/5 személy,minden további utas 5,50 euró.

Az Ötztaler Gletscherstrasse Söldenből az ötztali gleccserekhez (1.377 - 2.820 m) vezető 13 km hosszú út. A gleccsereket (Rettenbachgletscher 2.675 m és Tiefenbachgletscher 2.800 m) a 1,8 km hosszú alagút -Rosi Mittermaier Tunnel- köti össze, amely Európa legmagasabban fekvő alagútja. Az útról szép kilátás nyílik Söldenre. Visszafelé megálltunk Oetz faluban ahol egy játszótéren játszottak a gyerekek.

Ötztaler Gletscherstrasse

Sölden

Oetz (játszótéren)

 

Rifflsee (Pitztal völgy) felvonó jegy 2015-ben: 19Euro/felnőtt

A Riffsee 2.232 m magasan fekvő hegyi tó. Felvonóval könnyedén megközelíthető. A hegyállomáson van játszótér és kilátó. A Pitztal völgyben megkerestük még a Benni Raich függőhidat. A híd Arzl im Pitztal közelében található. 94 méter magasan sétálhatunk át rajta.

Rifflsee

Benni Raich függőhíd

 

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet