Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Niedernsill 2014 - 2.rész

Sasfészek (Kehlsteinhaus) 83471 Berchtesgaden Salzbergstraße 45 - Belépő 2014-ben: 16:10 Euro/fő gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Sasfészek egy hegyvidéki nyaralóház,amely a német diktátor Adolf Hitler kedvenc tarttózkodási helye volt.

Csodálatos természeti környezetben fekszik, Németország délkeleti csücskében. Nagyon közel az osztrák határhoz. 1834 méterrel a tenger szintje felett, nem messze Obersalzbergtől. Tőle nyugatra található a Watzmann Németország második legmagasabb hegycsúcsa. Délnyugati irányban a Königssee, míg tiszta időben északi-északkeleti irányban Salzburgig is ellátni. Déli irányba a kilátást a Bajor - Alpok korlátozza. A ház maga nem a hegycsúcs tetején áll, hanem kicsit lejjebb. A csúcshoz gyalog is könnyen fel lehet jutni, tetején kilátó és kereszt áll.

Sajnos nekünk egy picit rossz élmény volt a sasfészek látogatása. Amikor oda  értünk (délelőtt 10 óra) nem találtunk szabad helyet a parkolókban pedig több is rendelkezésre állt. Végül egy hegyi út mentén hagytuk az autót. Ezután kb.20 percet álltunk sorba jegyért,rengetegen voltak pedig egy sima hétköznap volt. A buszok 25 percenként közlekednek,több busz is indul egyszerre. Autóval behejtani nem lehet. A buszok az alagút bejáratáig közlekednek. Onnan 124 métert emelkedve lifttel lehet megtenni a végső szakaszt, amit a felvonó 41 másodperc alatt tesz meg. A vissza útra jegyet foglalni kell az alagút bejáratánál.

Az alagútban folytatódott a várakozás,itt is rengetegen álltak sorban. Nekünk a két kis gyerek miatt már kezdett nehézkes lenni,közel félórát álldogáltunk egy helyben. A csúcson nagyon szép időnk volt,a kilátás minden irányba páratlan.

A Königssee is tisztán látszott a Watzmann-nal. Magában a házban egy étterem üzemel,itt található a híres kandalló is.

Délután értünk vissza a parkolóba,ahonnan még a Königssee-re mentünk hajókázni. A várakozásokat leszámítva szép napot töltöttünk a Bajor Alpokban és nagyon örültünk annak hogy a felhők után végre napsütéses napok következtek.

Sasfészek

Königssee

Hochgebirgsstauseen (Kaprun,Kessefallstrasse 98.) - Belépő 2014-ben: 19:50 Euro/fő gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Kapruni víztározók 2000 méteres tengerszint feletti magasságban impozáns sziklák között találhatóak,csodálatos környezetben. A völgyállomás Kesselfall Alpenhaus 1068 méteren található,innen indulnak a panorámabuszok a tározókhoz. A parkolás ingyenes. Mi már reggel 8-kor a nyitásra ott voltunk hiszen nagyon szép idő mutatkozott és a mai napra még más program is ki volt tűzve. A buszok időben indultak,egy hosszú alagúton keresztül mentünk felfelé. Az alagútból kiérve a Wasserfallboden-Stausee és a Fürthermoar Alm mellett haladtunk el. A hegyállomás Mooserboden-Stausee 2040 méter, kb.20 perc alatt értünk fel.

Itt egy Bergrestaurant van és természetesen a gyerekeknek játszótér. Túrázási lehetőség Fürthermoar Almhoz. Mi átsétáltunk a hatalmas gáton,ami 107 méter magas és 494 méter hosszú. Akit érdekel az a gát belsejét is megnézheti. Ide 45 perces időközönként vezetés indul. (külön belépő) A gáton átérve van egy kisebb hegy amire felmásztunk és gyönyörködtünk a csodálatos tájban. Visszafelé a gyerekek még játszottak mi képeslapot vásároltunk. Ezután vissza mentünk a busszal a parkolóhoz és elindultunk egy Kapruntól nem messze található helyhez,ami nem más mint Ausztria legmagasabb pontja.

Wasserfallboden

Mooserboden

Nationalpark Hohe Tauern

Grossglockner Hochalpenstrasse (Bruck felől) - Belépő 2014-ben: 34 Euro/auto

A Kapruni víztározóktól tehát a Grossglockner felé vettük az irányt.

2011-ben már jártunk A Grossglocknernél de akkor déli irányból Heiligenblut felől mentünk és akkor "csak" a csúcsig, (17km) tehát a teljes szakaszon nem hajtottunk át. A teljes szakasz Heiligenbut és Bruck között van. Bruck felől 48km a csúcsig. A szállásunk nem volt messze Brucktól így tervbe vettük hogy észak felől is végig megyünk ezen a gyönyörű panoráma úton. Ragyogó napsütésben kocsikáztunk egyre feljebb. Első pihenőnket az Edelweissspitzénél tartottuk. Az Edelweissspitze 2571 méter magasságban van,és remek kilátás nyílik magára a panoráma útra. A Grossglocknerhez érve szép emlékek jöttek elő. A csúcs tisztán látszott,a levegő nagyon friss volt. Sok fotózás,videózás után egy ebéd következett. Ezután megnéztük a Grossglockner és a Margaritzen stauseet majd indultunk vissza Niedernsillbe. A visszaúton még megálltunk hógolyózni a gyerekekkel és leérve egy játszótér is volt az út mentén.

Edelweissspitze

Grossglockner

Stubnerkogel (Bad gastein,Stubnerkogelstrasse 21.) - Belépő 2014-ben: 23 Euro/fő gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A friss hegyi levegőjéről is híres Bad Gastein a Hohe Tauern Nemzeti Park szívében fekszik, 1000 méterrel a tengerszint felett. A városban van Európa egyik leghíresebb strandja,már évszázadok óta ismert a Gasteini termálvíz gyógyító és jótékony hatása. Mi most nem a víz hanem a friss levegő és a táj miatt érkeztünk ide,ezenkívül hallottunk arról hogy itt található az első függőhíd a világon 2.300 m magasságban,és ezt mi már régóta szerettük volna megnézni. A völgyállomás 1097 méteren van itt a parkolás ingyenes. Innen indul a Stubnerkogel felvonó 2230 méter magasra, középállomás 1790 méter (Salesenwald). A nagyon modern felvonó 2009-ben lett felújítva,2800 főt képes a óránként a magasba repíteni. Érdemes ide napos időben jönni ugyanis nyáron is sokat van felhőben és ködben a csúcs. Van egy ismerősöm akik nyáron felhős időben mentek fel és az orrukig sem láttak. A felvonó kb.15 perc alatt ért fel. Először a Glocknerblick kilátóhoz indultunk,amelyről varázslatos kilátás nyílik Ausztria legmagasabb hegyére, a Großglocknerre. A kilátó túlnyúlik a hegygerincen,az alján üvegbetétek vannak amelyek szabad átlátást tesznek lehetővé a mélységbe. Ragyogóan sütött a nap így a kilátás minden irányba szuper volt. Ezután átsétáltunk Európa leghosszabb függőhídjához,ez a kilátótól kb.10 percre található. A 140 méter hosszú és csupán egy méter széles acélkonstrukció a hegyi étterem teraszáról vezet az adótoronyhoz. A függőhíd teljesen átlátszó és az átkelés közben beleng. Egyébként ezen a szakaszon akár 200km/h sebességű szél is lengetheti a hidat. Aki fél a magasságtól annak nem ajánlott az átkelés. A hídon átérve még felmásztunk egy kisebb hegyre ahonnan jó rálátás volt a hídra. A felvonóhoz visszafelé nem muszáj újra a hídon átkelni lehet menni a hegy szélén is. Egy egész napra is el lehet ide jönni,túraútak indulnak több irányba és akár gyalogosan is visszamehetünk Bad Gasteinbe. Mi most erre nem vállalkoztunk hiszen a mai napon még várt ránk egy túra,egy másik impozáns hegynél,a Hochkönignél.