Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Niedernsill 2014 - 1.rész

2014-ben visszatértünk Salzburgerlandba hiszen a Pinzgau régióba 2 évvel ezelőtt nem sikerült eljutnunk. A szállás foglalás nem volt könnyű,ugyanis a régióban igen borsos áron kínálják az apartmanokat. Végül sikerült a pénztárcánkhoz elfogadható apartmant találni Pinzgau szívében,Niedernsillben,a Hohe Tauern nemzeti parkban. A Hohe Tauern nemzeti park Karintia, Salzburg és Tirol határán fekszik Közép-Európa legnagyobb nemzeti parkja. Hatalmas hegycsúcsokkal, mint a Großglockner és a Großvenediger, az örök jég birodalmának számító gleccserekkel és a  Krimmli vízesésekkel. Itt található Ausztria legmagasabb hegycsúcsa és legnagyobb gleccsere. A túraútvonal-hálózat összesen 1200 kilométert tesz ki. A Hohe Tauern hegységben található egyébként a hegymászás bölcsője is. A 3251 méter magas Ankogel volt az első hóval borított alpesi hegycsúcs, amelyet megmásztak (1761-ben).

Niedernsill nagyon jó helyen Zell am See és Kaprun mellett található,minden fontos látnivaló könnyen elérhető volt. Sajnos a környék turisztikai kártyája a "Zell am See-Kaprun" kártya nem volt megvásárolható. Ezt a kártyát ugyanis csak néhány szállásadó adta ajándékba a foglaláshoz. Ezek a szállások pedig nekünk drágának számítottak,így hát az idén nyáron mindenhol belépőt kellett vásárolni.

Niedernsill

Itt voltunk!

Sigmund-Thun Klamm (Kaprun, Krafthausstr. 20.) Belépő 2014-ben: 4,30 Euro/fő - gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Sigmund-Thun-szurdok Kaprun közelében található.1934 óta természeti műemlék.Sziklába vájt út kanyarog a Kapruner Ache patak felett, látványos vízesések mellett és hatalmas sziklafalak között. A szurdok 320 méter hosszú és néhol a 32 méteres mélységet is eléri. A szurdok bejáratánál egy nagy parkoló található. A bejárat mellett pedig Verbund áramszolgáltató vállalat ingyenesen látogatható. A szurdok végén egy vízesés és egy tó van. (Klammsee) Innen három utat is választhatunk. Az egyik visszaforulva ismét a szurdokon át vezet. Vagy választhatjuk a szurdok felett vezető utat is. Ezt követően enyhe lejtőn juthatunk vissza a parkolóig. Mi még körbesétáltuk a tavat ahol a gyerekek egy játszótérnek is örülhettek. Azután mentünk vissza a szurdok felett vezető úton a parkolóhoz.

Sigmund-Thun Klamm

Hollersbachtal  (Hollersbach im Pinzgau)  ingyenes

Hollersbachtal egy nagyon szép völgy nem sokkal Mittersill után. Kiindulási pont Hollersbach im Pinzgau. Parkolás a völgy elején ingyenes. Mi egy vasárnapi napon mentünk és akkor pont egy ünnepély volt a völgyben,ezért a behajtás autóval megengedett volt,egyébként nem lehet behajtani.Voltak akik ennek ellenére gyalogosan indultak el. Mi autóval vágtunk neki és nem bántuk meg hiszen volt szintemelkedés és az eső is csepergett. Az út mentén  gyönyörű rétek,legelők,patak és vízesések. 10 óra felé már a nap is kisütött és jó idő volt. A Grossvenediger havas csúcsa végig látható. A völgy végén túra út indul a Kratzenbergsee-hez (2162m) de ez már egy nehezebb túra. Aki gyalogosan indul neki  Hollersbachtalnak az egy egész napra számítson. A túra út hossza kb.15km.

Hollersbachtal

Stubachtal - Grünsee (Uttendorf)

Uttendorfból indul egy ingyenesen használható festői panorámaút,ez a Stubachtal. Ennek az útnak a végén találjuk a völgyállomást "Enzingerboden" 1480 méter magasságban. Innen kabinos felvonó indul a Weiss see-hez 2315 méterre.

A felvonó középső állomásán található egy másik tó,ez a Grünsee 1740 méteren. Mi most ezt tűztük ki célul de nem felvonóval hanem gyalogosan. Sajnos elég csúnya felhős és ködös időnk volt és ezért döntöttünk úgy hogy nem megyünk fel a Weiss see-hez hiszen fent úgyis minden felhőben van. El indultunk hát a könnyűnek nem nevezhető úton. Nehezen járható köves,sziklás,szakadékos keskeny sávon meredeken lehet csak haladni. Gyerekeket háton vagy kézben vittük,babakocsi nem tolható. Rajtunk kívül még egy család vállalkozott erre a túrára,ők is pont 2 kis gyerekkel. Végül is kb.egy óra elteltével elértük a célunkat,a Grünseet. Innen még tovább lehetett volna menni gyalogosan vagy akár felvonóval is a Weiss see-hez. Mi inkább sétáltunk a tó körül és pihentünk egy kicsit. Lefelé csak én mentem gyalogosan,a feleségem és a gyerekek inkább a felvonót választották.

Grünsee

Hartkaiser (Ellmau,Weissachgraben 5) Belépő 2014-ben: 17:50 Euro/fő - gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A Hartkaiser egy 1553 méter magas hegy Tirolban,Ellmau hegye. Egy sikló közlekedik a hegyre ami kb 10 perc alatt ér fel.

A gyerekeket a csúcson Ellmi varázsvilága várja. A hegyi állomás számos túraútvonal kiindulópontja. Egy kilátó és egy mesterségesen kialakított  tó is van a csúcson. Nagyon szép kilátás nyílik a szomszédos Wilder Kaiser hegyre. Tiszta időben a Grossglockner is látszik. Egy egész napot is el lehet itt tölteni.

Hartkaiser

Krimmli vízesések (Krimml,5743 Krimml 47) Belépő 2014-ben 3 Euro/fő - gyerekeknek 6 éves korig ingyenes

A falu nyugati szélén nyílik a Krimmler Ache völgye, a Krimmler Tal. Itt találhatók Európa legnagyobb vízesései.

Az autókat a hatalmas parkolók egyikében hagyhatjuk,innen gyalogosan indulhatunk tovább már a völgyből is látható vízesésekhez. Az út elején van játszótér és szuveníreket is vásárolhatunk. Remekül kialakított lépcsőkön lehet haladni egyre feljebb.

Padok és kilátóhelyek biztosítják a pihenést. Több kilátóhelyen is nagyon közel kerülhetünk a vízeséshez. A víz 380 méterről három lépcsőben zuhan a mélybe. Gyakori jelenség a vízpárán megtörő napfény alkotta szivárvány. A legfelső vízeséshez kb. másfél óra alatt juthatunk el. Az út 4 km hosszú. Babakocsi is tolható.

Krimmli vízesések

Zillertal

A Krimmli vízesésektől Zillertal felé vettük az irányt. A Gerlos alpesi panoráma úton haladtunk. Ez az út biztosítja az átjárást Salzburg és Tirol tartomány között. Behajtás 8:50 Euro/auto,ez egy napijegy volt. Az út legnagyobb magassága 1630 méter, a hossza 12 kilométer, maximális emelkedése 9% -os.

Fantasztikus kilátás volt a krimmli vízesésekre,a három vízesés együtt volt látható. Több parkoló is biztosítja a pihenést,az egyiknél található egy nagyon szép víztározó a "Durlassboden".

Zillertalba érve Mayrhofen felé indultunk majd végig kocsikáztunk a Zillertal panoráma úton (Zillertaler höhenstrasse). Itt a behajtásért 8 Eurot fizettünk/auto. Ez Ausztria egyik legszebb alpesi útja,2000 méter felett is kocsikázhatunk. Kilátás nyílik a Zillertali Alpokra,ellátni egészen Olaszországig is. Az autózás azért itt nem volt veszélytelen. Hatalmas szakadékok vannak és sok helyen csak egy autó fér el,ezért előfordult hogy vissza kellett tolatni.

Az út hossza 48 km,akár egy egész napot is el lehet tölteni itt.