Alpesi nyár
megérkezni és újjászületni

MENÜ

Túra Spiegelsee 2012

2012. július 1-én szállásunk Werfenweng-ben volt. Stájerország területén van egy kis falu Pichl (Werfenwengtől 40 km-re) ahol majd elkezdjük ezt a túrát. Délelőtt 9 kor már oda értünk és hamar meg is találtuk a Rohrmoos utat amin felmentünk egészen az Eiskarhüttéig (1700m) . Az út fizetős 3,50 Euró/fő az autóban, gyerekeknek nem számoltak semmit. Indul egyébként kabinos felvonó is a Reiteralmsee-hez 12,50 Euró/fő, gyerek 8,50 Euró/fő. Az Eiskarhütténél már rengeteg ember volt parkolót is alig találtunk. Az ottani gazdák minden évben ezen a napon tartanak ünnepséget,esznek-isznak, még valódi osztrák rezes banda is volt.

A hüttétől gyalogosan mentünk a Reiteralmsee-ig (1741m), kb 15 perc felfelé. A tónál pihentünk egy kicsit, mi is ettünk ittunk és közben már a térképeket nézegettük. Nem volt nehéz dolgunk hogy merre induljunk hiszen sokan indultak el a Spiegelsee-hez és tábla is jelezte az irányt. Inkább az okozott egy kis fejtörést hogy a gyerekeket hogyan vigyük fel a tóhoz .Az egyikőjük 3 éves,ő gyalogolni is tud már többet és még hátihordozóval is lehet vinni. A kisebb az még csak fél éves volt, őt babakocsival kezdtük el vinni azonban hamar kiderült, hogy az út babakocsival nem járható,így hát ott hagytuk a kocsit az út mentén egy padhoz kötve. Folytattuk az utat ami nagyon kavicsos, sziklás volt sok helyen meredek és keskeny. Folyamatosan fényképeztünk hiszen gyönyörű a táj, kisebb tavak a mélyben,mellettünk hegyi kecskék és velünk szemben a Dachstein. Minden nehézség ellenére kb 1 óra menet (2,5km) után megérkeztünk 1884 méter magasra és megpillantottuk a Spiegelseet, amit "tükör" tónak is neveznek. A déli végén legszebb a tükör. Alpesi rózsa és larches nyílik a tó körül, nagyon szép a táj. Még a tavalyi hó sem olvadt el teljesen így hógolyózhattunk is. Ezalatt a kisebbik gyerek jól kialudta magát. Lehetett volna még feljebb menni egészen a Rippeteck csúcsig (2126m) és onnan egy másik úton vissza felé a parkolóhoz. Nekünk ez most két gyerekkel megerőltető lett volna. Délután indultunk vissza ugyanazon a 66 sz. jelzett úton lefelé. A babakocsinkat ott találtuk a padnál ahol hagytuk. Még betértünk az Eiskarhüttébe, ittunk egy hideg üdítőt és hallgattuk a rezes bandát. A nap végén vettük csak észre hogy a napocska bizony megpirított bennünket. Egyik legszebb hegyi tó volt amit eddig láttunk. Megért minden fáradságot és előkészületet.

Eiskarhütte a parkolónál (1700 méter)